Νέα αίτηση στο ΣτΕ για την ακύρωση του Fly Over από κατοίκους στα Κωνσταντινουπολίτικα
Παραθέτουν οκτώ λόγους για τους οποίους θεωρούν ότι πρέπει να ακυρωθούν οι αποφάσεις και οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο που ξεκινάει.
Αμφισβητούν την αναγκαιότητα και τη χρησιμότητα του έργου.
Νέα αίτηση ακύρωσης για το έργο του Fly Over καταθέτουν σήμερα Τρίτη στο Συμβούλιο της Επικρατείας μέλη του Συνδέσμου Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών. Θεωρούν πως εκτός του ότι το έργο θα βλάψει την περιοχή τους και τα σπίτια τους, θα προκαλέσει μία σειρά από άλλα προβλήματα, ενώ σημειώνεται ότι παρατηρούνται ήδη σημαντικές παραλείψεις στις μελέτες που έγιναν.
Την αίτηση υπογράφουν 25 φυσικά πρόσωπα του Συνδέσμου και έρχεται να προστεθεί σε αυτή που στρεφόταν κατά της υλοτόμησης από το Σέιχ Σου, η οποία αναμένεται να εξεταστεί από το ανώτατο δικαστήριο. Γι’ αυτήν απορρίφτηκε η αίτηση αναστολής των εργασιών που ζητήθηκε. Στο κείμενο των 54 σελίδων της νέας αίτησης ακύρωσης παρατίθενται μία σειρά από επιχειρήματα για να μην γίνει έτσι όπως έχει σχεδιαστεί ο συγκεκριμένος υπέργειος δρόμος. «Είναι δραματική η υποβάθμιση της ποιότητας ζωής της πόλης της Θεσσαλονίκης και ειδικά της περιοχής, ενώ σε μεγάλο βαθμό έχουμε επέμβαση και καταστροφή του Σέιχ Σου», είπε στη Voria.gr ο δικηγόρος Σπύρος Κωνσταντόπουλος ο οποίος εκπροσωπεί τους κατοίκους που κατέθεσαν την αίτηση.
Σύμφωνα με την αίτηση, οι κάτοικοι σημειώνουν πως ο νέος δρόμος θα αγγίζει τα σπίτια τους, σχεδιασμό για τον οποίον ενημερώθηκαν από υπαλλήλους της εταιρείας που έχει αναλάβει το έργο, όπως υποστηρίζουν.
Στην αίτηση ακύρωσης επισημαίνεται πως η μελέτη για τα κυκλοφοριακά προβλήματα, που καλείται να λύσει με τη λειτουργία του ο νέος δρόμος, έγινε τον Μάιο του 2020, σε μία περίοδο που η περιφερειακή οδός ήταν άδεια καθώς μόλις είχαν ανοίξει οι δρόμοι από την πανδημία και η Χαλκιδική δεν υποδέχτηκε εκείνη την περίοδο τουρίστες.
Οι επιπτώσεις
Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr από την αίτηση ακύρωσης, όπως τις μετέφερε ο νομικός εκπρόσωπος των κατοίκων, Σπύρος Κωνσταντόπουλος, αναπτύσσονται μία σειρά από επιπτώσεις που κατά την άποψη των προσώπων που προσφεύγουν στο ΣτΕ θα προκληθούν από το Fly Over. Συγκεκριμένα γίνεται εκτενής αναφορά στην υποβάθμιση της ατμόσφαιρας λόγω του φόρτου των αυτοκινήτων που θα έχει ο νέος δρόμος. Υπογραμμίζεται ο υπολογισμός των μελετητών ότι από τον νέο δρόμο θα διέρχονται καθημερινά 220.000 οχήματα, δηλαδή 7.500 την ώρα. Στην ανάπτυξη αυτής της αιτίας παρατίθεται και η καταδίκη της χώρας μας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την ατμοσφαιρική ρύπανση της Θεσσαλονίκης.
Εκτός της ποιότητας του αέρα αναλύεται και ο θόρυβος που θα πλήξει τους κατοίκους της περιοχής, ο οποίος θα υπερβαίνει κατά πολύ τα ανώτατα όρια στα σπίτια που βρίσκονται από 5 έως 10 μέτρα κοντά στη νέα κατασκευή. «Γίνεται αντιληπτό ότι η στάθμη θορύβου θα ξεπερνά κατά πολύ τα επιτρεπόμενα ανώτατα όρια, χωρίς να προβλέπεται κάποιο μέτρο για να μειωθούν οι επιπτώσεις από το έργο κατά τη διάρκεια της φάσης κατασκευής του», τονίζεται στην αίτηση. Μάλιστα αντικρούονται τα αποτελέσματα που περιλαμβάνονται στη μελέτη και τονίζεται πως οι έρευνες για τον θόρυβο που έγιναν αφορούσαν την περίοδο της πανδημίας τον Ιούνιο του 2020, όταν κανείς δεν κατευθυνόταν στη Χαλκιδική. «Ήδη μας ταλαιπωρεί εδώ και δεκαετίες ο θόρυβος από τα αυτοκίνητα της περιφερειακής οδού», αναφέρουν οι κάτοικοι. Στις επιπτώσεις μεταφέρεται και η αύξηση των δονήσεων λόγω της διαρκούς διέλευσης αυτοκινήτων.
Στην αίτηση διατυπώνεται το ερώτημα για ποιον λόγο εγκαταλείφτηκε η βορειότερη χάραξη του νέου δρόμου, ενώ αμφισβητείται η χρησιμότητα του έργου και διατυπώνονται πάλι αμφιβολίες για τον χρόνο των μετρήσεων που οδήγησαν στο έργο, την περίοδο της πανδημίας, όπως και ότι δεν υπολογίστηκε η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου λόγω της λειτουργίας του μετρό. Ακόμη σημειώνουν πως κατά τη διάρκεια των εργασιών δεν έχει προβλεφθεί η πρόσβαση στο δάσος του Σέιχ Σου από τα πυροσβεστικά οχήματα.
Πηγή: Κώστας Καντούρης για VORIA.GR